Események

Az Ipoly folyó felfedezése
2022.05.03.

Ezen a nyáron túránk első napján bejárjuk az Ipolyó folyó Ipolyhídvég-Ipolyság közötti vadregényes szakaszát, másnap pedig az Ipolyság-Tésa közti nyugodtabb vizeken evezünk. Az Ipoly folyó még a szabályozása után is az egyik legszebb, legvadregényesebb folyóink közé tartozik, csodálatos élővilággal, fantasztikus természeti szépségekkel körbevéve. A folyón evezve a csendesebb időszakokban rengeteg vízimadarat láthatunk, például kócsagot, gémet vagy récéket. A nyár második felében a folyón dunavirágzást is lehet látni ami arra utal, hogy a folyó vízminősége kiváló, ugyanis ezek a kérészek rendjébe tartozó kis élőlények kizárólag tiszta, oxigéndús vízben tudnak kifejlődni. Az izomlázat, a felfokozott hangulatot és a felejthetetlen élményeket idén is garantáljuk!
Indulj el egy úton, én is egy másikon ... - 25. szakasz
2022.04.05.

Végre elértünk az ország legmagasabb átlagmagasságú hegységét kéktúrázásunk során! Szarvaskő bájos faluközpontjából kapaszkodunk fel a vár maradványaihoz, majd közelítünk a Bükk-fennsík vadregényes, háborítatlan vidékéhez. A kéktúra végigkalauzol minket az „Óriások asztala” változatos kárpáti vonulatán, ahol a híres „köveknél” feledhetetlen panorámát élvezhetünk. Bánkút turistaházától leereszkedünk az Upponyi-hegységbe, ahol a csodálatos környezetben fekvő víztározó mellett vezet el utunk. Még néhányszor megcsodáljuk a fenséges Bükk-fennsíkot, majd dombvidéki tájon elérjük Putnokot.
Indulj el egy úton, én is egy másikon ... - 24. szakasz
2022.02.18.

Mátraverebélyből indítjuk 4 napos túrahétvégénket, amely során sok-sok élmény és természeti csoda vár ránk. Felkapaszkodunk az Ágasvári turistaházhoz és innen már a Mátra gerincét tapossuk, áthaladunk az ország legmagasabban fekvő falvain, hogy hamarosan a Galya-tető díjnyertes kilátójából csodáljuk az emlékezetes panorámát. Magyarország legmagasabb pontját, a Kékest is érintjük, majd zord sziklataréjok társaságában, vadregényes, keskeny ösvényen jónéhány csúcs érintésével ereszkedünk le Sirokra, hogy aztán másnap Szarvaskő középkori várához túrázzunk.
Indulj el egy úton, én is egy másikon ... - 23. szakasz
2022.01.10.

Csapatunknak az Országos Kéktúrából még 400 km van hátra … ezen a hétvégén a Cserhát keleti felén túrázunk, itt hagytuk abba tavaly novemberben. Megint sétálunk Hollókő óvárosában, ami méltán került be a világörökségi helyszínek közé még 1987-ben. A Tepke gerincről már a következő hegység látványa tűnik fel újra és újra, mégpedig a Mátráé, amely szintén nagyon sok élménnyel, kalanddal vár ránk. Még néhány cserháti domb és apró település áll előttünk és ezzel búcsút is intünk ennek a különös tájegységnek. Egy biztos, a Cserhátba is visszatérünk még!
Tihanyi barangolás
2021.12.22.

Egy kedves túratársunk Orbán Imre túramozgalmával indítjuk az évet, tartsatok ezúttal is velünk! A Tihanyi-félsziget megannyi csodát rejt magába, ennek járunk a nyomába ezen a januári napon. Az útvonal több pontján olyan érzésünk lesz majd, hogy a Balatont magasról, de mégis testközelből csodáljuk. Sétálunk egy gejzírmezőn, melynek sziklakúpjairól a legcsodálatosabb kilátás nyílik a Belső-tóra. Az Apáti-hegy és a Szélmarta-sziklák után leereszkedünk egészen a hajóállomásig, bízva abban, hogy szép, tiszta időben láthatjuk innen is a magyar tengert. Természetesen a Bencés Apátság mellett is elvezet utunk, mielőtt visszaérnénk a kiindulási helyre.
Őszi kalandozás a Soproni-hegységben
2021.10.13.

Pár éve csodás őszi/téli élményünk volt a Soproni-hegységben: szikrázó napsütésben túrázhattunk az előző nap frissen leesett hóban. Ezt a túrát azóta is emlegetjük és valami hasonlóban reménykedünk idén is. Akik velünk tartanak, számos kilátóból és kilátóhelyről szemlélhetik meg a körülöttünk és alattunk elterülő tájat. Felkeressük a Gloriette kilátót, a Károly-magaslatot, a Dalos-hegyet és a Várhely kilátót is. Pihenésre is jut idő, szendvicseinket elfogyaszthatjuk majd a Szalamandra tavi pihenőhelyen.
Indulj el egy úton, én is egy másikon ... - 22. szakasz
2021.10.08.

Országos Kéktúra Becskétől Hollókőig

INDULJ EL EGY ÚTON, ÉN IS EGY MÁSIKON ... - 21. SZAKASZ
2021.09.06.

Országos Kéktúra Nógrádtól Becskéig
IX. MAGAS-BAKONY TELJESÍTMÉNYTÚRA
2021.07.15.

Itt tudtok nevezni a IX. Magas-Bakony Teljesítménytúrára: http://nevezes.bakonyikalandorok.info/
Indulj el egy úton, én is egy másikon ... - 20. szakasz

Indulj el egy úton, én is egy másikon … 18. szakasz
2021.02.17.

Országos kéktúra Rozália téglagyártól Dobogókőig

Túraútvonal: Rozália téglagyár – Kevély-nyereg – Pilisszentkereszt – Dobogókő között végig a kék sáv jelzésen. Találkozó: 2021. február 20-án, szombat reggel 6.40-kor Esztergom, vasútállomáson. Táv: 23 km, több mint, 1000 méter szintemelkedéssel, nagyjából 8 órás menetidővel.